poniedziałek, 23 sierpnia 2010

Romans wszech czasów - Joanna Chmielewska

"- Muszę pani najpierw wyjaśnić sytuację -powiedział, patrząc na mnie wzrokiem pełnym nieśmiałej nadziei i mechanicznie gmerając łyżeczką w filiżance. - Otóż jest pewna pani... Przepraszam, że od razu zaczynam od osobistych wynurzeń, ale muszę. Bez tego nic się nie da wytłumaczyć. Jest pewna pani, która dla mnie... jakby to powiedzieć... Która jest kobietą mego życia, wzajemnie obdarza mnie uczuciami i niczego bardziej nie pragnę niż się z nią ożenić. [...] - Nieszczęście polega na tym, że ta pani jest zamężna - ciągnął facet. - Ja jestem wolny. Jej małżeństwo jest rozpaczliwie nieudane, właściwie de facto już nie istnieje, ale mąż za nic w świecie nie chce jej dać rozwodu. [...] I co? - spytałam krytycznie. - Do czego niby ja tu jestem potrzebna? Mam uwieść tego męża i nakłonić go do zgody na rozwód czy jak? [...] - Zaraz do tego dojdę. [...] Planujemy zatem wspólny wyjazd na jakieś dwa, trzy tygodnie, wszystko jedno dokąd. Ten mąż to oczywiście uniemożliwi albo zatruje nieznośnie. Musiałby o tym w ogóle nie wiedzieć, nawet się nie domyślać, a to się da załatwić tylko w jeden sposób... [...] - Jakaś kobieta by musiała ją zastąpić. Kobieta podobna do niej, oczywiście, oprócz tego charakteryzacja, ubranie, uczesanie... Także głos..." s. 11-15



"Romans wszech czasów"; Joanna Chmielewska; Kolekcja kryminałów nr 4; wydawnictwo KOBRA; stron: 316

CIEKAWOSTKI:

Dyszkant (termin muzyczny) - jest to chłopięca odmiana głosu ludzkiego. Najczęściej ten rodzaj głosu posiadają chłopcy przed mutacją. Z dyszkantem jest związany klucz dyszkantowy bardzo podobny do wiolinowego. Po mutacji mężczyźni spiewają odpowiednim głosem męskim i (jeśli umiejętność dyszkantowania pozostaje) odpowiednikiem dyszkantu falsetem lub kontratenorem.

W Polsce najpopularniejszym chórem chłopięcym śpiewającym dyszkantem jest Poznański Chór "Słowiki"


rewerencja - przest. szacunek, poważanie; dawn. okazywanie czci, ukłon. (za słownikiem wyrazów obcych)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz