wtorek, 10 sierpnia 2010

Podręcznik złej matki - Kate Long

"[...] - Hmm... OK, czy paliłaś kiedyś papierosy?
- Nie. Nawet nie próbowałam.
- Dlaczego?
Odjęłam ręce od twarzy i zastanowiłam się.
- No cóż, wyważyłam wszystkie za i przeciw. Cuchnący oddech, bezsensowny wydatek, przerażające ryzyko zdrowotne, narzekania dorosłych, szmatława cera, a w zamian być może utrata jednego kilograma i dołączenie do innych. Doszłam do wniosku, że nie warto." s.172

"Nigdy nie przyszło mi do głowy, że może mieć własne problemy, był po prostu kimś, kto pomaga mi przetrwać moje. Przysunęłam się bliżej i objęłam go ramieniem." s.211

"Miłość to nie jest tort, nie można jej pokroić na kawałki, powiedziałaś kiedyś. A ja na to: Owszem, ale czas można. Zegar nawet wyglądem przypomina tort. Pamiętasz?" s. 265

"Historia każdego z nas jest owocem historii kogoś innego; to, co uważamy za osobiste doznania i przeżycia, zostało nam już przekazane przez innych i nie da się od tego uciec" s. 357

CIEKAWOSTKI:
sylfida - w wierzeniach ludowych – zamieniona po śmierci w żeńską odmianę sylfa dziewica; przen. smukła, wiotka, pełna wdzięku kobieta, częste określenie tancerki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz